REKLAMA

Aktualności, Komunikacja

Szymanowskiego i pół Krótkiej

Opublikowano 01 kwietnia 2022, autor: nk

Ponad 10 mln zł jest na przebudowę ul. Szymanowskiego i fragmentu ul. Krótkiej w Żarach.

Remont ma zacząć się jeszcze w tym roku. Plan przewiduje budowę nawierzchni i chodników. Powstaną nowe miejsca parkingowe i zjazdy do śmietników. Przy ulicach staną lampy z oświetleniem ledowym, będą pasy zieleni. Przebudowana będzie kanalizacja burzowa. Podczas prac konieczna będzie wycinka kilku drzew i krzewów. Remont obejmie całą ul. Szymanowskiego i fragment ul. Krótkiej w stronę ul. Chopina. Przewidywany koszt remontu to ok. 10 mln zł, z czego 9 mln zł pochodzi z Polskiego Ładu. W najbliższych dniach urzędnicy ogłoszą przetarg, aby wyłonić wykonawcę. Remont ma się zakończyć pod koniec przyszłego roku.

komentarze »
  1. Bartek 10 kwietnia 2022 15:36 - Odpowiedź

    Za 10 mln zł można wybudować 1 kilometr czteropasmowej autostrady!
    Ciekawe czego tym razem urzędnicy nie wiedzą, a podniesie to końcową cenę wykonania remontu.

  2. Karol 11 kwietnia 2022 17:03 - Odpowiedź

    Tak tak, autostrady… Kiedys to mozna bylo pisac takie bzdury jak sie chcialo, teraz latwo wszystko zweryfikowac. Koszt budowy 1km autostrady w szczerym polu to od 20-30 mln zl w gore.

    Co nie zmienia faktu, ze 10mln zl to mega wysoki budzet jak na taki odcinek…

  3. Bartek 12 kwietnia 2022 14:48 - Odpowiedź

    Koszty można sprawdzić:
    https://www.gov.pl/web/gddkia-zielona-gora/budowa-autostrady-a18-ujeta-w-rzadowym-programie-budowy-drog-krajowych-2030-na-liscie-zadan-kontynuowanych
    Napewno kilometr nie kosztuje 30 mln zł.
    Jest porównywalny z kosztami Szymanowskiego.
    Nie od dzisiaj wiadomo, że remonrty dróg w Żarach nie kosztują tyle ile w umowie po przetargu. Zawsze więcej i to CBA powinno sprawdzić.

  4. Marek 14 kwietnia 2022 09:16 - Odpowiedź

    Gdzie można zobaczyć wizualizację zmian?
    Czy projekt został uzgodniony z mieszkańcami ulicy Szymanowskiego i Krótkiej?
    Może będzie jak zwykle zepsuje się to co jest, a później za poprawki będziemy dopłacać kolejne miliony do remontu.
    Docelowy koszt może być większy niż budowa atostrady podobnej długości.

Napisz komentarz »