REKLAMA

Komunikacja

Ustalają, jak będziemy jeździć

Opublikowano 11 lutego 2022, autor: nk

78 tys. zł ma kosztować opracowanie koncepcji układu komunikacyjnego dla terenu od ul. Szmaragdowej do ul. Fabrycznej, po obu stronach obwodnicy miejskiej w Żarach.

Do konkursu stanęły trzy firmy projektowe. Najtańsza była oferta pracowni projektowej Inwestor z Konina i to ona wykona koncepcję za 78 tys. zł.

Celem opracowania jest ustalenie docelowego kształtu układu komunikacyjnego i połączeń dróg wzdłuż obwodnicy miejskiej od ul. Fabrycznej do ul. Szmaragdowej.

Obecnie funkcjonują zjazdy z obwodnicy w ul. Szmaragdową, Południową, Cegielnianą i  drogę gruntową na prywatnej działce. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, główny ruch z powstającego osiedla domów jednorodzinnych powinien być ukierunkowany na zjazdy w ul. Szmaragdową i Południową.

Zaplanowanie tego, jak ma w przyszłości wyglądać ruch na tym obszarze, jest związane również z tym, że GDDKiA planuje przebudować odcinek drogi od zjazdu z drogi A18 do Żar.

Tak jest

 Coraz więcej domów, coraz więcej samochodów, a organizacji ruchu praktycznie nie ma. Urzędnicy nie nadążyli za dynamicznym rozwojem tej części miasta. Teraz próbują nadrabiać zaległości, przygotowując koncepcję układu komunikacyjnego dla tego obszaru. Czy za koncepcją pójdą konkretne działania w budowę dróg na tym obszarze, żeby każdy miał wygodny i bezpieczny dojazd do swojego domu? To się okaże.

komentarze »
  1. Olo 16 lutego 2022 16:10 - Odpowiedź

    Absurd planuje się układ komunikacyjny jak drogi są już zbudowane. Rozumiem, że jeden zjazd na A18 zmieni cały układ komunikacyjny pomiędzy jedną krzyżówką i rondem?
    Szkoda, że nie ma pieniędzy na budowę i realizację systemu regularnej komunikacji miejskiej i międzymiastowej Mieście, Gminie i Powiecie Żarskim.

  2. wiesław 16 lutego 2022 20:18 - Odpowiedź

    Trochę w temacie nieco innym. Kiedy władze lokalne zauważą wreszcie problem codziennych kolejek pojazdów często ciągnących się prawie do Sieniawy z powodu słabo przepustowego ronda Zarskich Saperów. Truizmem będzie mówienie ile to kosztuje nerwów, straconego czasu, zmarnowanego paliwa

  3. Agnieszka 17 lutego 2022 08:58 - Odpowiedź

    Czyli dużym błędem była realizacja obwodnicy ze starych projektów nie uwzględniających strefy przemysłowej i obecnego poziomu transportu drogowego.
    W Żarach nie ma wieloletniej polityki komunikacyjnej i transportowej od wielu lat.
    Politycy podejmują niewłaściwe decyzje bez żadnych konsekwencji.
    Tzw. Smart City może będzie u nas za 200 lat albo nigdy.

  4. Olek 22 lutego 2022 07:36 - Odpowiedź

    Niestety Zary są , były miastem które ciągną przedsiębiorcy!
    Urzędnicy nic nigdy nie stworzyli! Zero pomysłu na miasto od zawsze!
    Smart …. A cóż to
    Przecież tam nie ma wiedzy nie ma pomysłów
    Smutne prawdziwe!

  5. Maria 22 lutego 2022 10:37 - Odpowiedź

    Smart City to jest wszystko czego brakuje w Powiecie Żarskim od wielu lat!
    Smart City to inteligentne miasto przyjazne dla mieszkańców i przyszłością realizowaną tak, żeby żyło się lepiej. Konsultuje się z mieskzańcami i wdraża rozwiązania oczekiwane przez mieszkańców.
    Biznes w Żarach szczególnie ten ze strefy przemysłowej nie angażuje się w sprawy mieszkańców również od wielu lat.
    Nasi urzędnicy pilnują chyba tylko swojego interesu i spółek miejskich.

  6. Mirek 22 lutego 2022 16:02 - Odpowiedź

    W marcu wyjazd pociągiem o 5-ej rano z Żar do Gorzowa Wilekopolskiego będzie niemożliwy. Dojazd rano do Poznania będzie trwał dłużej niż do Berlina.
    Ale nasi urzędnicy chyba nie jeżdżą pociągami więc to nie ich problem.

Napisz komentarz »