REKLAMA

Komunikacja

Mrozi, ale budują

Opublikowano 30 grudnia 2021, autor: bj

Konsorcjum budujące autostradę mimo zimy prac nie przerywa.

Chodzi o dwa odcinki – jeden rozpoczynający się cztery kilometry przed węzłem Iłowa do granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego, a drugi – od tego miejsca do węzła Golnice.

Obecnie trwają roboty ziemne, prace porządkowe na trasie głównej oraz na tzw. obiekcie utrzymania autostrady na wysokości zjazdu na Żary.

Trwa także budowa trzech górnych przejść dla zwierząt na przyszłej autostradzie A18 pomiędzy węzłami Żary Zachód (obecnie Królów) i Iłowa.

Do tego wykonano rów melioracyjny i oświetlenie w tzw. Miejscu Obsługi Podróżnych w Rościcach (gm. Żary).

Firmą, która zajmie się kompleksowym nadzorem nad dwoma budowanymi odcinkami autostrady, jest SAFEGE S.A.S. Wartość usługi to ponad 7,5 mln zł. Inwestycję nadzoruje też Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeszcze poczekamy

Celem inwestycji jest dostosowanie drogi do standardów autostrady na odcinku Olszyna – Golnice, o długości ponad 70 km. Roboty od granicy państwa do obecnego węzła Królów (w przyszłości będzie to węzeł Zary Zachód) mają się zakończyć w II połowie 2023 r. W drugim półroczu 2022 r. planowane jest oddanie odcinka pomiędzy węzłem Żary Zachód a węzłem Iłowa. Z kolei na wykonanie prac od granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice konsorcjum firm Kobylarnia, Mirbud i Budpol ma czas do 2023 r.

Koszt przebudowy całego 70-kilometrowego odcinka to miliard złotych.

Napisz komentarz »