REKLAMA

Ludzie, wydarzenia

Bał się o życie

Opublikowano 12 marca 2021, autor: nk

Robert Dziadul zaszczepił się preparatem przeciw Covid firmy AstraZeneca. Po szczepionce pojawiły się dreszcze, bóle mięśniowe i temperatura.- Tak wysokiej gorączki, to w życiu nie miałem – mówi żarski radny i nauczyciel w-f w SP nr 2.

Trwają szczepienia nauczycieli preparatem AstraZeneca. Wśród zaszczepionych jest Robert Dziadul, nauczyciel w SP nr 2, trener piłkarek nożnych i radny miejski, u którego po przyjęciu pierwszej dawki wystąpiły niebezpieczne skutki uboczne.

– W sobotę (6.03) przyjąłem szczepionkę i już w nocy mnie rozłożyło. Dreszcze, przeplatające się uczucie ciepła i zimna, uczucie jakby człowiek był cały połamany – opowiada R. Dziadul.

Wysoka gorączka

Dolegliwości były na tyle silne, że u radnego pojawiły się nawet obawy o życie.

– Tak wysokiej gorączki to w życiu nie miałem – mówi R. Dziadul.

Dolegliwości ustąpiły dopiero po dwóch dniach. Mimo tak ciężkich przejść radny nie ma wątpliwości co do zasadności szczepień.

– Trzeba się przygotować na to, że po kilkunastu godzinach od szczepienia występuje gorączka, dreszcze i bóle mięśniowe. Jednak trzeba się szczepić i to przetrwać, bo inaczej to my nigdy z tego kryzysu nie wyjdziemy – uważa R. Dziadul.

Przestają szczepić

Wątpliwości mają za to kolejne państwa szczepiące AstrąZenecą. W czwartek szczepienia tym preparatem wstrzymała Dania, po śmierci jednej z zaszczepionych osób.

„Możliwy jest poważny efekt uboczny w postaci śmiertelnych zakrzepów krwi” – napisał na Twitterze minister zdrowia Danii Magnus Heunicke.

W niedzielę szczepienia preparatem AstraZeneca wstrzymała Austria, po tym jak zmarła tam 49-letnia pielęgniarka, 10 dni po szczepieniu.

Napisz komentarz »