REKLAMA

Aktualności, Komunikacja

Byle do wiosny

Opublikowano 22 stycznia 2021, autor: bj

Są już wykonawcy budowy na wszystkich czterech fragmentach autostrady, która pamięta czasy III Rzeszy. Ma być nowocześnie, wygodnie i z myślą o ochronie środowiska.

Ponad ćwierć miliarda złotych kosztować będzie przebudowa ostatniego odcinka autostrady od granicy państwa w kierunku do Wrocławia.

– Znamy już wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę na przebudowę i dostosowanie czwartego odcinka drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Prace prowadzone będą od granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice. Po analizie czterech ofert, które wpłynęły do przetargu, najkorzystniejszą okazała się ta złożona przez konsorcjum firm Kobylarnia, Mirbud oraz Budpol. Przebudowę 21 km drogi krajowej  wyceniono na 258 mln 700 tys. zł – informuje Marek Pilaczyński, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 W zakres inwestycji wchodzi rozbiórka betonowych płyt na jezdni południowej, pamiętającej lata 30. XX wieku i budowa nowej, betonowej nawierzchni. Przebudowane zostaną dwa węzły (Luboszów i Golnice) i wykonane pasy włączania i wyłączania do miejsc obsługi podróżnych (w rejonie Świętoszowa Południe).

Szybciej i wygodniej

– Przewidujemy również wyposażenie autostrady w  elementy ochrony środowiska, w tym w górne przejścia dla zwierząt-zastrzega M. Pilaczyński.

 Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w lutym lub marcu. Na wykonanie prac będzie miał  25 miesięcy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie robót planowane jest w 2023 r.

Kolejny odcinek

W styczniu z kolei zostanie podpisana umowa na trzeci odcinek autostrady, czyli od rejonu zjazdu do Iłowej do granicy województwa lubuskiego.

Prace na pierwszych dwóch odcinkach wciąż trwają. 

Celem całego przedsięwzięcia jest dostosowanie drogi do standardów autostrady na odcinku Olszyna – Golnice o długości ponad 70 km. Od granicy do ok. 12 km (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód-obecny Królów- w stronę Wrocławia) prace są wykonywane, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r. W drugim półroczu 2022 planowane jest oddanie drugiego (12 km) odcinka czyli pomiędzy węzłem Zary Zachód a węzłem Iłowa.

Prace na pozostałych dwóch odcinkach będą mogły ruszyć od 15.03.

komentarz »
  1. sylwus 3122 27 stycznia 2021 21:14 - Odpowiedź

    to moze zrobicie kolej do swietoszowa

Napisz komentarz »