REKLAMA

Aktualności, Wasze sprawy

Do szpitala się nie dodzwonisz!

Opublikowano 25 września 2020, autor: Michalina Kozarowicz

Dwie doby dodzwaniania się o różnych porach dnia i nocy. A na rejestracji w 105. Szpitalu Wojskowym w Żarach ciągle zajęte!

Eugeniusz Hucz z Łęknicy ma 83 lata. Od lat zmaga się z chorobą kręgosłupa. W poniedziałek (21.09) od swojego lekarza rodzinnego dostał skierowanie do specjalisty – ortopedy. Wrócił do domu i zaczął dzwonić.

– Już wiele razy rejestrowałem się do ortopedy w 105. Szpitalu Wojskowym w Żarach – mówi emeryt z Łęknicy. – Sięgnąłem po ten sam numer co wcześniej. Dzwoniłem kilka razy, ale ciągle odpowiadał automat. A to, że linia zajęta, a to, żeby spróbować później. W końcu uznałem, że może mam zły numer. Zadzwoniłem na ogólny i pani podała mi ten sam numer do rejestracji na ortopedii, który miałem. Minął poniedziałek. Nie udało się dodzwonić. We wtorek znów to samo. Kilkanaście telefonów i nic. O 15.00, o 18.00, o 22.00 linia wciąż była zajęta. Wtedy już się zdenerwowałem.

W czwartek pan Eugeniusz znów próbował się dodzwonić. Bez skutku. Postanowił przyjechać do Żar.

– Poszedłem się zarejestrować, a pani mi mówi, że rejestracji do ortopedy nie ma do końca roku! Ja to wszystko rozumiem, że terminy, że mało lekarzy. Ale czemu nikt nie odbiera telefonu? Jechałem 40 kilometrów w jedną stronę, żeby usłyszeć coś, co można było mi powiedzieć przez telefon. Mam chory kręgosłup, siedzenie w samochodzie sprawia mi zwyczajnie ból. A ja na darmo zrobiłem 80 kilometrów, bo w szpitalu nie ma komu telefonu odebrać. To jak tak chcą się nagrywać, to mogli nagrać, że nie ma rejestracji. I ja bym problemu nie miał – złości się E. Hucz.

Może awaria

My również próbujemy się dodzwonić do rejestracji. Niestety, przy każdej próbie słyszymy, że linia jest zajęta.

– Zgłosiliśmy sprawę do działu technicznego – mówi Małgorzata Harabin, pielęgniarka koordynująca poradni specjalistycznych. – Być może faktycznie coś jest nie tak z linią lub systemem i odrzucana jest część połączeń. Bo rejestracja działa normalnie. Co do telefonu o 22.00, to osobiście sprawdzę, czy o tej porze automat podaje komunikat o zajętych liniach – zapewnia. I dodaje: – Taka sytuacja jak tego pacjenta mogła się wydarzyć, ale to raczej nieszczęśliwy zbieg okoliczności, za który mogę teraz tylko przeprosić.

Napisz komentarz »