REKLAMA

Gospodarka, Komunikacja

Musieli dorzucić do dróg

Opublikowano 21 sierpnia 2020, autor: bj

Powiatowe drogi chcieli remontować najtaniej, jak się da. Przeznaczyli na to najpierw 600 tys. zł. Ale zabrakło jeszcze niemal 400 tys. zł.

O 370 tys. zł do wcześniej planowanych 622 tys. zł musiało dorzucić Starostwo Powiatowe w Żarach do remontu dróg powiatowych.

Pieniądze pójdą jedynie na tzw. powierzchniowe utrwalenie. Polega ono na wykonaniu nowej warstwy ścieralnej poprzez oczyszczenie nawierzchni istniejącej, skropienie jej emulsją, rozsypanie nowego kruszywa i zagęszczenie.

To tania metoda, która sprawdza się przy małym lub średnim natężeniu ruchu. Kwota 622 tys. 500 zł miała wystarczyć na załatanie niepełna 15 km dróg. Ale po rozstrzygniętym przetargu okazało się, że prace wszędzie będą droższe, niż planowano.

– Dlatego podczas posiedzenia zarządu powiatu żarskiego zdecydowaliśmy o zwiększeniu budżetu. Właśnie z uwagi na niewystarczające zaplanowane środki – komentuje Józef Radzion, starosta.

Wszystkie drożej

Najwięcej, bo prawie  222 tys. zł (według kosztorysu miało to kosztować 162 tys. zł) pochłonie 4-kilometrowy odcinek Gręzawa-Nowa Rola (gm. Tuplice), niespełna 202 tys zł (wcześniej144 tys. zł) kosztować będzie naprawa 3,5-kilometrowego odcinka drogi pomiędzy Jasieniem a Bieszkowem (gm. Jasień). Na 3,3 km pomiędzy Straszowem a Dobrochowem (gm. Przewóz) pójdzie o ponad 40 tys. zł więcej, bo 152 tys. zł (zgodnie z planem miało to być 111 tys. 500 zł ). Na 1,5-kilometrową drogę w Tuplicach zaplanowano 72 tys. 400 zł, a trzeba będzie zapłacić niemal 112 tys. zł. Na trasę Żary-Łaz (1,2 km) popłynie 66 tys. 400 zł zamiast 49 tys. 300 zł. Droższy będzie remont dwóch ulic w Lubsku – 700 metrów na Głowackiego za 52 tys. zł (zamiast 35 tys. 200 zł) i 420 metrów na Kilińskiego za 46 tys. 400 zł ( 31 tys. 800 zł)  Nawet przy najmniejszej puli najtańsza oferta była droższa. Zamiast 17 tys. zł na 425 metrów drogi Dobrzyń-Sanice (gm. Przewóz) pójdzie 17 tys 800 zł.

W Lubsku, Tuplicach i na drodze Dobrzyń-Sanice pojawi się ekipa z firmy Trans-Masz Przedsiębiorstwa Transportu i Maszyn Drogowych ze Stargardu. Z kolei inna stargardzka firma Emulex Klainowski będzie remontować trasę Straszów-Dobrochów, Żary-Łaz, Jasień-Bieszków i Gręzawa-Nowa Rola.

Napisz komentarz »