REKLAMA

Komunikacja

Autostrada po raz czwarty

Opublikowano 26 czerwca 2020, autor: bj

Do 21.07. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze czeka na oferty firm chcących budować kolejny odcinek autostrady od Olszyny w kierunku Wrocławia. Tym razem chodzi o odcinek od Iłowej do granicy województwa.

Na odcinku Olszyna – Golnice (na wysokości Bolesławca) ma powstać prawdziwa autostrada zamiast tej, która jest nią tylko z nazwy. Tym razem chodzi o fragment, który zaczyna się 4 km przed zjazdem w kierunku Iłowej, a kończy się na granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego.

W zakres inwestycji wchodzi budowa południowej nitki drogi nr 18, dróg dojazdowych, modernizacja węzła Iłowa oraz infrastruktury technicznej, czyli np. przejścia dla zwierząt.  Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.

Wbili łopatę

W tej chwili łopaty zostały już wbite na pierwszych dwóch odcinkach. Na pierwszym – od granicy państwa do 2 kilometry za węzłem Żary Zachód (tak będzie się nazywał dotychczasowy węzeł Królów) zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r. Wykona je firma Strabag Infrastruktura Południe za ponad 180 mln 500 tys.zł.

Fragment od węzła Królów Żar do Iłowej ma zostać oddany w drugiej połowie 2022 r. Tu pracuje konsorcjum firm – Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz Mirbud. Przebudowuje istniejący węzeł, zbuduje wiadukty, trzy przejścia dla zwierząt, most i przejście pod autostradą. Koszt prac to 254 mln 146 tys. 400 zł.

W III kwartale tego roku zostanie ogłoszony przetarg na ostatni kawałek – od granicy województwa do węzła Golnice.

Drogę wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Była częścią autostrady Berlin ? Wrocław. Modernizacja ciągnie się od 2004 roku, kiedy do istniejącej drogi dobudowana została równoległa jezdnia północna. Do użytku została oddana w 2006 r.

Napisz komentarz »