REKLAMA

Aktualności, Wasze sprawy

Pociągiem do stolicy?

Opublikowano 12 lipca 2019, autor: Piotr Piotrowski

Każdy może podpisać się pod petycją do ministra o przywrócenie pociągu z Żagania do Warszawy.

Ostatni pociąg z Żagania odjechał do stolicy w maju, 19 lat temu. Członkowie Stowarzyszenia Miłośników Kolei Ok1 walczą o jego przywrócenie.

– Mamy piękny, odnowiony dworzec kolejowy w Żaganiu, z którego odjeżdżają tylko szynobusy. Chcemy, aby z powrotem odjeżdżały z niego pociągi dalekobieżne, przede wszystko do Warszawy – mówi Sławomir Świniuch, prezes stowarzyszenia. – W tym tygodniu nasza petycja w tej sprawie trafiła na biurko ministra infrastruktury. Liczymy, że zostanie pozytywnie rozpatrzona. Naszą akcję może wesprzeć każdy z mieszkańców. Wystarczy podpisać specjalną kartkę pocztową ze zdjęciem ostatniego pociągu odjeżdżającego z Żagania do Warszawy, zrobionego 29 maja 2000 r. Pocztówki są dostępne w punkcie informacji w żagańskim Urzędzie Miasta oraz portierni Pałacu Książęcego. Wystarczy je podpisać, my zadbamy o ich wysłanie.

– Szanse na reaktywację linii są większe po tym, jak przywrócono pociąg „Zielonogórzanin” z Zielonej Góry do Warszawy, o godz. 5.34  – dodaje Jacek Wróblewski, wiceprezes stowarzyszenia. – Wzorem Zbąszynka, dla którego zrobiono korektę połączenia Gorzów Wlkp. – Warszawa, „Zielonogórzanin” mógłby zaczynać kurs do stolicy nie z Zielonej Góry, lecz z Żagania i po drodze zabierać podróżnych z Żar i Nowogrodu Bobrzańskiego. Wiemy, że takim bezpośrednim połączeniem do stolicy zainteresowanych jest sporo osób. Kurs do stolicy trwałby około 6 godzin, ale koszt wyniósłby o wiele mniej niż autem – około 70-80 zł.

W ministerstwie dziennikarz „Regionalnej” usłyszał, że wniosek zostanie rozpatrzony.

komentarz »
  1. Turysta 17 lipca 2019 10:55 - Odpowiedź

    Może na początek doprowadzić do połączenia pierwszego porannego pociągu z Żagania z pociągiem z Zielonej Góry do Warszawy. To już też ułatwiłoby podróżowanie do Warszawy i Poznania.
    Wątpię w bezpośrednie połączenie z Żagania do Warszawy, tory do Nowej Soli zostały rozebrane, a zmiana kierunku jazdy i lokomotywy w Zielonej Górze może być nieopłacalna dla PKP.
    Ale próbować trzeba może ktoś w Warszawie zauważy w końcu problem.
    Najgorszy jest fakt, że Polregio i PKP Intercity nie współpracują przy tworzeniu połączeń, a problemy zwykle są winą pasażerów.

Napisz komentarz »