REKLAMA

Gospodarka

Biura na dworcu

Opublikowano 17 maja 2019, autor: Piotr Piotrowski

30 tys. zł miesięcznie będzie płacił Urząd Miasta Polskim Kolejom Państwowym za wynajem pomieszczeń na dworcu. Urzędować tam będzie Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, Żagańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego oraz Straż Miejska.

Blisko 17 mln zł kosztowała PKP modernizacja żagańskiego dworca kolejowego, oficjalnie otwartego w piątek, 10 maja. Na razie – bez kasy biletowej i ze zdewastowanymi peronami.

Odnowiona została elewacja, wszystkie pomieszczenia i hol. Zabytkowy dworzec, pochodzący z 1913 roku, wymagał również renowacji konserwatorskich. Wymieniono okna, drzwi, boazerię, okładziny ceramiczne. Jest również nowe poszycie dachu, wzmocnione elementy konstrukcji, izolacje, instalacje sanitarne, elektryczne i teletechniczne. Koszt inwestycji to ok. 16,9 mln zł.

– Na dworcu są pomieszczenia przygotowane na biuro obsługi klienta, lokale usługowo-handlowe, toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, pomieszczenie do karmienia i przewijania dzieci. Obecnie rozmawiamy z ajentami i przewoźnikami na temat uruchomienia kasy biletowej – mówi Tomasz Janczak, zastępca dyrektora poznańskiego oddziału PKP ds. obrotu nieruchomościami. 

Część pomieszczeń na dworcu od PKP wynajął Urząd Miasta dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, spółki Żagańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego oraz Straży Miejskiej. Za wynajem płacić będzie miesięcznie 30 tys. zł czynszu. Przeprowadzka rozpocznie się jeszcze w maju. Będzie tu także miejsce na ekspozycję pamiątek związanych z historią żagańskiej kolei.

W przyszłości wyremontowane zostaną niszczejące perony, z wyjątkiem peronu nr 2. PLK wygospodarowało na ten cel ok. 600 tys. zł.

Napisz komentarz »