REKLAMA

Aktualności, Komunikacja

Przymiarki do autostrady

Opublikowano 22 lutego 2019, autor: bj

Jest 5 firm, które chcą wybudować fragment autostrady pomiędzy Żarami a Iłową.

Zadanie polega na przebudowie jezdni południowej (w stronę Wrocławia) na odcinku o długości 22 km i dostosowaniu drogi do parametrów autostrady. Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie wykonanie robót budowlanych na odcinku od km 11,86 do km 33,76 pomiędzy węzłem Żary Zachód a węzłem Iłowa.

Oferty na ogłoszony przetarg otwarte zostały 20.02. Najwięcej, bo 332 mln 333 tys. 872 zł żąda konsorcjum firm – Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. i  Aldesa Construcciones S.A. Nieco mniej wycenił swoje usługi PORR S.A. – 329 mln 506 tys. 224 zł, Budimex S.A. – 326 mln 547 tys. 730  zł i  konsorcjum Berger Bau SE, Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung – 324 mln 754 tys. 923 zł. Najmocniej w dół odstaje wycena Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o., która wynosi 308 mln 206 tys. 498 zł. Nad ofertami pochylą się teraz specjaliści.

– Przy ich ocenie pod uwagę brane są nie tylko kryteria cenowe, ale również dotyczące jakości, organizacji i terminu realizacji. Trwa weryfikacja – informuje Anna Jakubowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

Przez kilka lat

Z planów wynika, że kierowcy liczyć się będą musieli z utrudnieniami rozłożonymi na kilka lat. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w lipcu 2019 r., a rozpoczęcie prac nastąpić ma w sierpniu. Zakończenie – w listopadzie w 2021 r. Zadaniem budowlańców będzie przebudowa pierwszych 22 km drogi i dostosowanie jej do parametrów autostrady, budowa węzła autostradowego Żary, trzech wiaduktów, trzech przejść dla zwierząt nad autostradą, mostu i  przejścia pod autostradą.

Nowe węzły, mopy i przejścia

Przetargi na gruntowną modernizację kolejnych odcinków mają być ogłoszone dopiero za dwa lata, czyli w grudniu 2020 r. Rozpoczęcie prac zaplanowane jest na połowę 2021 r., a zakończenie – na jesień 2023 r. Chodzi o odcinek od granicy państwa do węzła Królów (pierwsze 11,2 km), potem od Iłowej (czyli od 34 km) do granicy województwa (łącznie 16 km) oraz ostatni fragment – do węzła Golnice (na wysokości Bolesławca).

Całość kosztów przebudowy GDDKiA ocenia na ponad miliard złotych.

Napisz komentarz »